Frakt- och köpvillkor

KÖPVILLKOR

- Alla priser som visas på våran hemsida är inklusive 25 % moms.
      
- Uppgifter om våra kunder lagras, skyddas och står under sekretess i enlighet med GDPR-lagen.
    
- Vi gör en kontroll av varorna innan de skickas. Vi paketerar alla våra beställningar omsorgsfullt och gör så gott vi kan för att alla paket ska kunna motstå eventuella smällar under frakt.
   
- När det gäller ångerrätt så håller vi rätten att avgöra om en eventuell retur är möjlig eller ej. Vissa produkter har vi ingen returrätt på, på grund av kvalitétsskäl. Produkter som har använts kan vi inte returnera då vi endast säljer nya produkter till våra kunder och kan inte sälja om redan använda produkter. Dock så gör vi så gott vi kan för att hjälpa våra kunder när det handlar om ångerrätt och retur. Kontakta oss gärna och så försöker vi, om möjligt, hitta en bra lösning.
   
- Vid en eventuell retur av en defekt produkt så gör vi först en grundlig kontroll hos oss för att bekräfta att produkten är defekt. Om vi inte kan hitta en lösning åt det defekta problemet så skickar vi produkten till tillverkaren där de säkerställer att produkten var defekt vid tillverkningen. Skulle det vara så att produkten var skadad redan vid tillverkningen så ersätter vi kunden med en ny produkt.
   
- Vi lämnar inga garantier på våra produkter då majoriteten av produkterna är förbrukningsvaror och kan inte ersättas när de väl har förbrukats. Vissa elektroniska produkter erbjuds garanti men då är det upp till konsumenten själv att kontakta tillverkaren.
 
 

FRAKT

- Vi bjuder på frakten vid alla köp för 99 kronor eller mer. Vid köp för under 99 kronor så tillkommer en fraktkostnad på 49 kronor.
   
- Alla betalningar som har kommit in till vårat företagskonto innan klockan 14.00 skickas samma vardag.
   
- Vi skickar våra varor med PostNord och DHL. Det är paketets vikt och mått som avgör om paketet ska skickas med PostNord eller DHL. Beställningar som väger över 250 gram eller är skrymmande skickas med DHL. Då får kunden ett spårningsnummer så att kunden kan spåra sitt paket. Övriga beställningar som inte befinner sig inom vikt- och måttramarna skickas med PostNord, utan spårningsnummer. Vill man kunna spåra sitt paket så kan ni kontakta oss innan ert köp för vidare hjälp med detta (ett extra frakttillägg tillkommer på 90 kronor).
     
- DHL-paket (eller paket med spårningsnummer) skickas till ett ombud så nära kundens adress som möjligt. Som kund har du max 14 dagar på dig att hämta ut paketet. Skulle paketet inte hämtas ut inom 14 dagar så skickas paketet tillbaka till oss. Kunder som inte hämtar ut sina paket blir debiterade en avgift på 148 kronor.
     
- Vi gör en kontroll av varorna innan de skickas. Vi paketerar alla våra beställningar omsorgsfullt och gör så gott vi kan för att alla paket ska kunna motstå eventuella smällar under frakt.
   
- Vi ansvarar inte för skadade eller förlorade paket, även om detta är något som sällan händer. Men trots det så försöker vi göra så gott vi kan för att hjälpa kunden om detta skulle  hända. Kontakta oss och så försöker vi eventuellt hitta en passande lösning.
   
- Kunder som fått sina beställningar skickade med DHL men inte mottagit det så kan vi hjälpa er med att spåra paketet med hjälp av kollinumret ni fått tilldelade samt att vi kontaktar DHL för hjälp med paketsökning.
   
- Vid frakt till andra länder så tillkommer en fraktkostnad. Priset beror på vilket land beställningen ska skickas till och storleken på paketet. Innan ni beställer så kontakta oss via mail ([email protected]) och ange din beställning, fullständiga namn, adress och land så återkommer vi till er med ett fraktpris.